Sunday 18 November 2012

Још мудрих речи Пајсијевих


Тескоба и посао (извор)

 - Многи су, старче, када се врате кући с посла нервозни.
 - Препоручујем мужевима, када се враћају с посла, да сврате у неку цркву и да упале свећу, или да седну,у неки парк на десет-петнаест минута и да прочитају нешто из Јеванђеља, како би се мало примирили, а онда тек, умирени и насмејани, да оду кући, а не да оду кући изнервирани и да изазову свађу. Да не преносе бриге и проблеме са посла у кућу. Све бриге и проблеме нека оставе пред улазним вратима,
 - Али, старче,неки за то имају оправдање, јер одговорност коју имају на послу изазива у њима тескобу.
 - Одговорност им изазива тескобу, јер се у пословима не ослањају на Бога. Лењивац који каже "Е, има Бога..." бољи је од ових људи. Више ми се допада да је човек службеник и да исправно и усрдно обавља евој посао, али да му је живот једноставан, да се ограничи на оно што је неопходно и да има мирну главу, него да је власник фабрике и да непрестано дува и фркће зато што је стално у дуговима. Нађе се ту и гордост, "подићи ћу толики зајам, како бих се боље средио..." па после грца у дуговима, а онда долази продаја на добош итд.
А онда, многи на послу не користе памет, непотребно се умарају и не иде им посао. Не могу да одговоре својим обавезама, па их хвата тескоба. Неко, на пример, хоће да изучи занат и, пошто не пази, годинама долази и одлази, а не показује никакав напредак,јер му не ради мозак. Треба да види шта је то што му је потребно у послу и да то дода. Ето, када сам радио у свету као столар, видео сам да ми је за израду намештаја потребан и један струг. Шта? Зар да идем код неког другог да ми израђује делове на стругу? Купио сам један струг и научио да радим на њему. Онда сам видео да је понекад потребно да направим кружне степенице. Сео сам, сетио сам.се геометрије и аритметике и научио сам да их правим. Хоћу да нагласим да човеку треба да ради мозак, јер се на послу могу појавити разне ситуације. Тако ће човек постати добар занатлија и онда ће знати шта да ради да би напредовао. Ту је основа. У свему треба бити досетљив. Иначе човек заостаје и само губи време.


No comments:

Post a Comment